Myślisz, że drzemie w Tobie potencjał na influencera? Chciałbyś zarabiać na swoich zainteresowaniach i współpracować ze znanymi markami? Mamy dla Ciebie kilka praktycznych wskazówek, dzięki którym zostaniesz gwiazdą internetu!
Wbrew pozorom kariera influencera to niełatwy kawałek chleba. Osób z takimi aspiracjami jest wiele i niełatwo się spośród nich wybić. A jednak większość dużych marek opiera swoje kampanie reklamowe właśnie na współpracy z influencerami. Taka metoda promocji uchodzi też za jedną z najskuteczniejszych, więc zainteresowanie usługami influencenerów będzie wzrastać z roku na rok. Jeśli chcesz zostać jednym z nich, to właśnie teraz jest czas, żeby działać! Jak zostać influencerem?
Kim właściwie jest influencer?
Zanim zaczniesz pracować nad wymarzoną karierą, warto zastanowić się, co to właściwie znaczy być infuencerem. Wbrew pozorom nie chodzi tylko o wrzucanie ładnych zdjęć na Instagram. Influencer to osoba, która za pomocą publikowanych przez siebie treści wpływa na innych ludzi, ich opinie oraz decyzje. Społeczność zgromadzona wokół influencera ufa mu i uznaje za autorytet w danej dziedzinie. To właśnie wpływ, jaki influencer wywiera na swoich followersów, wykorzystywany jest przez rozmaite marki do promocji usług czy produktów.
Jak zostać influencerem?
Myślisz, że mógłbyś odnaleźć się w roli influencera? Oto 4 najważniejsze kwestie, na jakich powinieneś się skupić, by zbudować własną markę i szybko zgromadzić odbiorców.
Znajdź swoją niszę
Określenie tego, co Cię interesuje i w czym jesteś dobry to pierwszy krok do kariery. Zastanów się, co lubisz i co motywuje Cię do działania. Znajdź jedną branżę, w której jesteś naprawdę dobry i sprawdzisz się w roli znawcy. Jeśli z tym nie masz większego kłopotu, przemyśl jeszcze jak się wyróżnisz. Jeśli tematyka, którą obierasz jest popularna, to koniecznie znajdź cechę, która będzie tylko Twoja i po której będziesz rozpoznawany. Na przykład, jeśli chcesz zostać blogerem modowym, skup się na konkretnym stylu albo rób zdjęcia w określonej aranżacji.
Wybierz kanał komunikacji
Podstawą skutecznej komunikacji z odbiorcami jest wybór odpowiednich kanałów. Najlepiej będzie, jeśli postawisz na dwa, maksymalnie trzy, w których czujesz się najlepiej. Stwórz profile na portalach, po których poruszasz się swobodnie i których specyfika będzie pasowała do Twojej niszy. Jeśli stawiasz na zdjęcia i grafiki, najlepszym wyborem będzie Instagram i Pinterest. Jeżeli zamierzasz tworzyć filmy, zdecyduj się na YouTube i Facebook. Jeśli aspirujesz do roli gamera, postaw na Twitcha i YouTube. Zastanów się też, jakie treści zamierzasz tworzyć i jak często możesz je dodawać. Pamiętaj, że komunikacja z odbiorcami musi być spójna i regularna.
Buduj relacje i dbaj o odbiorców
Nie można być influencerem, nie mając żadnych odbiorców. Skup się na nich i na tym, jakie treści będą dla nich najbardziej interesujące. Jeśli będziesz regularnie podsuwał im ciekawy content i rozwiązania, będą chętniej obserwować Twoje poczynania.
Aby zbudować grupę odbiorców, staraj się być aktywny w internecie. Odwiedzaj fora i grupy dyskusyjne na Facebooku związane z Twoją tematyką. Staraj się brać udział w dyskusjach, komentować, odpowiadać na pytania użytkowników. Zapraszaj ich do siebie, pokazuj swoje pasje i to, że znasz się na danym zagadnieniu. Udzielając się w ten sposób, staniesz się rozpoznawalny i zgromadzisz wielu odbiorców.
Twórz wartościowe treści
Jeśli chcesz zostać influencerem, musisz skupić się na treściach. Twoi odbiorcy powinni znaleźć u Ciebie to, czego nie ma nigdzie indziej. Może to być wiedza na jakiś temat, przydatne informacje lub po prostu rozrywka. Wsłuchaj się w potrzeby odbiorców, których już udało Ci się zgromadzić, zwracaj uwagę, o co najczęściej pytają Cię w komentarzach, a potem odpowiadaj. Twój content powinien rozwiązywać problemy odbiorców lub stanowić dla nich jakąś wartość. Umiejętność tworzenia wartościowych treści, to klucz do tego, jak zostać influencerem.
Nie jest tajemnicą, że kariera influencera otwiera wiele drzwi. Zobacz, jak wykorzystać swój potencjał, by zostać modelem.