fbpx Przeskocz do głównej zawartości.

Brak czasu na trening? Brak odpowiedniego sprzętu? Znasz te wymówki? Pora się z nimi rozprawić! Poznaj nasze sposoby na zadowalającą sylwetkę dla opornych.

wyprzedaż do 70%

jak-zguic-brzuchĆwiczenia dla mężczyzn, którzy nie mają czasu

Życie w ciągłym biegu, wiele zobowiązań i zadań do wykonania to powody, dla których wielu z nas zapomina o zdrowym trybie życia oraz regularnych treningach. Rozumiemy to: trudno wygospodarować czas na ruch, kiedy pracujesz zawodowo i masz wiele innych obowiązków.  To jednak nie znaczy, że musisz rezygnować z treningu. Porzuć wymówki! Mamy dla Ciebie kilka propozycji, dzięki którym uda Ci się poćwiczyć, nawet jeśli nie masz na to czasu. Ćwiczenie w domu ma wiele zalet:

  • oszczędzasz czas przeznaczony na dojazdy,
  • oszczędzasz pieniądze wydawane na karnet,
  • ćwiczysz, co chcesz i kiedy chcesz,
  • nie tracisz czasu w kolejkach,
  • nie przeszkadza Ci tłum,
  • słuchasz muzyki, którą lubisz.

Dzięki treningom w domu możesz pozbyć się zbędnych kilogramów i pokonać kompleksy. Jeśli się z nimi borykasz, a szczególnie daje Ci się we znaki niski wzrost, sprawdź, jak optycznie dodać sobie kilka centymetrów.

Wymówki albo… wyniki! Ćwiczenia w domu dla mężczyzn

Nie rezygnuj z treningu, tylko dlatego, że nie masz odpowiedniego sprzętu! Trening dla mężczyzn możesz z powodzeniem wykonać z ciężarem własnego ciała lub z rzeczami, które na pewno masz w domu — regularność i konsekwencja sprawią, że możesz w ten sposób zrobić nawet formę na plażę (last minute 😉)! Wystarczy Ci odpowiedni plan treningu. Sprawdź nasz trening dla początkujących mężczyzn!

Zacznij od rozgrzewki:

Bieg w podporze

Doskonałe ćwiczenie na rozgrzewkę, które angażuje mięśnie brzucha. Kilka serii takich podbiegów i szybko zauważysz, że można się zmęczyć bez żadnego sprzętu!

Pajacyki

To też dobra propozycja na rozgrzewkę. Chociaż to ćwiczenie kojarzy się raczej ze szkolną gimnastyką, sprawdza się także u dorosłych! Kilka pajacyków wykonanych w krótkich seriach dobrze rozgrzewa większość mięśni!

Burpees

Padłeś? Powstań! Burpees to ćwiczenia dla mężczyzn, które potrafią zmęczyć, a przecież to dopiero rozgrzewka! W zestawie z podbiegami i pajacykami tworzą zestaw, który przygotuje Cię na kolejne ćwiczenia.

Do rozgrzewki z powyższymi ćwiczeniami dodaj krążenia ramion i kilka wykroków. Gratulacje: teraz jesteś gotowy na trening w domu!

Ćwiczenia w domu dla mężczyzn — kalistenika

Najlepszym rozwiązaniem na treningi w domowym zaciszu jest kalistenika, która wywodzi się już ze starożytnej Grecji. Najprościej możemy te ćwiczenia nazwać połączeniem treningu siłowego i stretchingu. Wprost idealnie nadają się jako trening dla początkujących mężczyzn! Ten typ ćwiczeń angażuje naprawdę sporo mięśni i ma wiele zalet: od wyrzeźbienia mięśni, przez poprawę pracy mózgu aż po zwiększenie świadomości swojego ciała. Do takich ćwiczeń należą między innymi:

Przysiady

Poprawne wykonanie przysiadu nie jest takie proste. Pamiętaj o prostych plecach i kolanach, które cały czas znajdują się nad stopami. Jeśli dopiero zaczynasz, ćwicz bez obciążenia: potem możesz wdrożyć ćwiczenie z ciężarem. To dobre ćwiczenia na mięśnie nóg dla mężczyzn (i nie tylko!).

Pompki

Pompki także możesz wykonać we własnych czterech kątach i… nie potrzebujesz do tego żadnego sprzętu. Wzmocnione ręce poczujesz bardzo szybko!

Podciąganie na drążku

To jedno z ćwiczeń, do którego przyda się sprzęt — wystarczy jednak, że kupisz prosty drążek i zamontujesz go w witrynie drzwi. Początki będą trudne, ale z każdym dniem będzie Ci łatwiej.

Jak zgubić brzuch u mężczyzny: ćwiczenia

Największą bolączką większości facetów jest brzuch. Nie jest łatwo zrzucić z niego dodatkowe kilogramy, ale na szczęście liczne ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn pomagają sobie poradzić z tym problemem. Kilka propozycji znajdziesz poniżej.

cwiczenia-na-brzuch-dla-mezczyznDeska

Trzymanie deski to też dobry trening brzucha, ale jeśli chcesz podkręcić jej działanie, spróbuj deski bocznej. Z serią spięć daje naprawdę dobre efekty!

Brzuszki

Mięśnie brzucha także trzeba wyćwiczyć! Najlepsze ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn to właśnie brzuszki, szczególnie że mają sporo wariantów. Skośne, z uniesionymi nogami, pulsacyjne: to ćwiczenie szybko Ci się nie znudzi!

Nożyce

To ćwiczenie musi boleć! Zarówno pionowe, jak i poziome nożyce dobrze działają na mięśnie brzucha. Pamiętaj jednak, by wykonywać je z odcinkiem lędźwiowym przyklejonym do podłoża. A jeśli jesteś już zaawansowany w ćwiczeniach, możesz unieść grzbiet i wykonywać ćwiczenia wyłącznie na pośladkach.

Trening dla mężczyzn nie musi odbyć się na siłowni. Wysportowaną sylwetkę możesz osiągnąć również dzięki ćwiczeniom wykonanym w domu. Przekonaliśmy Cię? Daj znać w komentarzu, które ćwiczenie szczególnie przypadło Ci do gustu!


 

Odpowiedz