Zacząłeś już robić formę na lato? Żeby uzyskać jak najlepsze efekty potrzebne Ci będą nie tylko godziny spędzone na siłowni, ale także odpowiednia dieta. Dowiedz się, co zjeść przed i po treningu, by móc wycisnąć z ćwiczeń jak najwięcej.

Kiedy najlepiej spożyć posiłek przed treningiem?

Żeby uzyskać jak najlepsze efekty nie możemy przyjść na trening z pustym żołądkiem, ani tuż po gigantycznym obiedzie. Ile więc należy odczekać po posiłku? Wszystko zależy od tego, co zjemy. Jeśli będzie to obfity obiad, to najlepiej będzie poczekać co najmniej 1,5 do 2 godzin. Jeśli z kolei stawiasz na mniejszy posiłek, np. niewielką porcję płatków owsianych, to 40 minut przerwy powinno wystarczyć.

Co zjeść przed treningiem?

Najlepsze będą posiłki z wysoką zawartością węglowodanów oraz białka, czyli takie, które zapewnią nam energię na cały czas ćwiczeń. Oczywiście wszystko też zależy od tego, czy ćwiczysz rano czy w późniejszych godzinach. Na śniadanie sprawdzi się np. koktajl zrobiony z banana zmiksowanego z jogurtem lub płatki owsiane z rodzynkami. Na obiad warto wybrać pełnoziarnisty makaron z warzywami, pieczoną rybę z ziemniakami lub makaron z brokułami. Kombinacji jest naprawdę wiele, ale przyjmuje się, że w takim posiłku powinno znaleźć się przynajmniej 15 g białka.

Posiłek po treningu – co wybrać?

Trening może być dla nas wyczerpujący, jednak od razu po skończonych ćwiczeniach nie powinniśmy rzucać się na jedzenie. Podobnie jak w przypadku posiłku przed treningiem, również obowiązuje określony czas, którego powinniśmy przestrzegać w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów. Dlatego też przed potreningową ucztą powinieneś odczekać przynajmniej godzinę.

dietetyczny posiłek po treninguPo skończonym treningu najlepiej dostarczyć organizmowi solidną dawkę białka (sprawdź, jakie białko po treningu będzie najlepsze), by wspomóc budowanie mięśni, jednak nie powinno zabraknąć też dobrej dawki energii. W zależności od godziny sprawdzi się choćby jogurt naturalny z otrębami lub większy obiad w postaci kurczaka z ryżem i warzywami. Ważne jest też, by nie tylko w trakcie treningu, ale w ciągu całego dnia dobrze się nawodnić. Przyjmuje się, że 1,5 litra wody to niezbędne minimum, szczególnie jeśli prowadzimy aktywny tryb życia.

Trening masz już za sobą? Pora pomyśleć o problemach następnego dnia – zobacz, jak poradzić sobie z zakwasami.

 

Zostaw odpowiedź