Sezon na postanowienia noworoczne 2019 uważamy za otwarty! Jak co roku o tej porze obiecujemy sobie wielkie życiowe zmiany – rzucenie palenia, regularne wizyty na siłowni lub wyrzeźbienie zgrabnej sylwetki. Czy to ma sens i jak wytrwać w tych optymistycznych deklaracjach?

Większość postanowień noworocznych kończy się tak samo – spektakularnym fiaskiem. Przez jakiś miesiąc po Nowym Roku jeszcze się staramy, chodzimy na siłownię, ograniczamy papierosy i niezdrowe przekąski, a potem wystarczy chwila nieuwagi, jeden dzień lenistwa i nasze życie znów wraca na stare, utarte tory. Dlaczego tak się dzieje?

Postanowienia noworoczne w 2019. Dlaczego nie mają sensu?

Prawdopodobnie dlatego, że nasze noworoczne postanowienia zwykle dotyczą wielkiej życiowej rewolucji. Obiecujemy sobie gruntowną zmianę, przy czym oczekujemy zjawiskowych efektów w bardzo krótkim czasie. Po świętach i sylwestrze jesteśmy w lepszych humorach, mamy więcej optymizmu i raźniej patrzymy w przyszłość. Wierzymy, że wszystko jest w zasięgu ręki, a z nastaniem dnia po sylwestrze nasze życie samoistnie zmieni się o 180 stopni.

Mniej więcej około lutego zwykle okazuje się jednak, że zgubienie 20 kilogramów wymaga nieco więcej czasu, siłownia jest daleko, a gotowanie zdrowych obiadów trwa zdecydowanie zbyt długo. Do tego kiepska pogoda, deszcz lub śnieg nie nastrajają do tego, by układać swoje życie na nowo. W rezultacie odpuszczamy. Nasz cel staje się nieosiągalny, mniej realny i szybko dochodzimy do wniosku, że nie ma sensu się starać.

Przeczytaj także: Co to jest selfiactwo i czy to się leczy?

Co zamiast postanowień?

Co zrobić by nasze postanowienia noworoczne 2019 się ziściły? Przede wszystkim obierzmy technikę małych kroków. Chodzi o to, by nie zmieniać wszystkiego na raz i nie podejmować na siłę decyzji, które wywrócą nasze życie do góry nogami. Nie da się schudnąć, wyrzeźbić sylwetki czy nauczyć obcego języka w tydzień. Nie obiecujmy sobie gruszek na wierzbie, a zamiast tego postarajmy się nakreślić realistyczny kierunek i obrać osiągalny cel. Wprowadzajmy stopniowe zmiany, pracujmy we własnym tempie i nie poddawajmy się presji otoczenia.

Szukasz skutecznego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów? Poczytaj o treningu tabaty.

 

Join the discussion 2 komentarze

Zostaw odpowiedź