Jest zimno, wietrznie i pada śnieg – czy w takich warunkach warto ruszać się z domu i biegać? No i co ze smogiem? Amatorzy sportu przekonują, że żadna pogoda nie jest im starsza a bieganie zimą też może być przyjemne. Wystarczy tylko dobrze się przygotować.

Czy warto biegać zimą, kiedy temperatura spada poniżej zera?

Zima to czas próby dla wszystkich biegaczy. Niekorzystna aura, śnieg i lód raczej nie zachęcają do aktywności na świeżym powietrzu… to w końcu biegać, czy nie biegać, a jeśli biegać, to jak biegać zimą? Biegacze twierdzą że nie ma złej pogody, są tylko słabe charaktery. Warto wziąć to sobie do serca, bo treningi zimą pozwolą utrzymać dobrą formę i spalić tłuszcz, który zimą lubi się odkładać. Bieganie to także recepta na jesienno-zimową chandrę. O tej porze roku doskwiera nam brak słońca, jesteśmy bardziej senni, a nasz nastrój nieco się pogarsza. Trening na świeżym powietrzu poprawia samopoczucie i pomaga uporać się z zimową depresją.

Próbujesz zrzucić zbędne kilogramy? Poczytaj o treningu tabaty.

Jak biegać zimą, żeby nie zachorować?

Bieganie zimą może mieć wiele korzyści, ale do takiego treningu trzeba się dobrze przygotować. Jak zacząć biegać zimą? Przede wszystkim wybierzmy odpowiednią odzież. Najlepiej zakładać na siebie kilka warstw, pamiętając, by każda z nich uszyta była z materiału przepuszczającego powietrze. Przepocona odzież to sprawdzona recepta na przeziębienie i grypę. Na nogi zakładamy leginsy, a na głowę czapkę lub opaskę, zakrywającą uszy.

Ze względu na niskie temperatury ważne jest też właściwe oddychanie. Żeby nie zachorować biegając zimą lepiej oddychać przez nos, który oczyszcza, nawilża i ogrzewa powietrze. Oddychając ustami wprowadzamy do płuc zimne i bardzo suche powietrze, co może skończyć się infekcją.

Bieganie zimą a smog

Wbrew pozorom największą bolączką biegaczy nie jest śnieg czy mróz, ale smog. Wentylacja organizmu wzrasta podczas wysiłku fizycznego, więc do naszego organizmu może dostać się większa dawka szkodliwego pyłu. Czy to wystarczający powód, by odpuścić sobie bieganie? Tutaj trzeba wypracować pewien kompromis. Z pewnością warto sprawdzać raporty smogowe w internecie i rezygnować z treningu w dni, kiedy poziom zanieczyszczenia jest bardzo duży. Starajmy się też biegać po terenie oddalonym od ruchliwych dróg i osiedli. Najlepiej wybierać tereny zielone, gdzie jakość powietrza jest lepsza. Być może warto też zainwestować w maskę antysmogową, która zneutralizuje pył i spaliny.

Jeśli wolisz zostać w domu, zobacz jak zacząć treningi crossfit.

Sklep OZONEE
 

Zostaw odpowiedź