Marzy Ci się idealna sylwetka, którą zachwycisz wszystkich w sylwestrową noc? Chcesz, aby koszule wyglądały na Tobie jeszcze lepiej? Tabata to idealny trening dla osób, które chcą szybko zrzucić zbędne kilogramy.

Tabata – trening o wielu zaletach

Tabata to trening, do którego nie jest potrzebny Ci żaden sprzęt, dlatego możesz wykonywać go w domu. Co więcej, nie musisz mieć wiele czasu, aby go wykonać. Sam trening (bez rozgrzewki i rozciągania) trwa zaledwie 4 minuty.

Dlaczego warto go wykonywać? Trening tabaty wymaga maksymalnego wysiłku i zmusza mięśnie do intensywnej pracy. Dzięki temu, ćwiczenia znacznie przyspieszają metabolizm, nawet do 15%, co w konsekwencji pozwala skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej.

Jak poprawnie wykonać trening tabaty?

Same ćwiczenia trwają łącznie 3 minuty. Pozostała minuta to przerwa na odpoczynek. Jednak ten czas jest rozbity podczas trwania treningu. Ćwiczenia należy wykonywać przez 20 sekund, następnie odpoczywać przez 10.

Przykładowy trening:

Rozgrzewka:

  1. Spokojny trucht – 3 min.
  2. Trucht z wymachami rąk – 3 min.
  3. Pajacyki – 1 min
  4. Trucht – 3 min.

Tabata:

  1. Przysiad-wyskok – 20s. + przerwa 10s. – 8 powtórzeń.

Rozciąganie

  1. Skłony do każdej nogi na stojąco
  2. Skłony do każdej nogi na siedząco
  3. Przyciąganie kolan

Po pewnym czasie, dla zwiększenia efektywności treningów, możesz dodać odpowiednie obciążenie – użyj do tego ciężarków, ale pamiętaj, że muszą być one dobrane do masy ciała. Trening tabaty należy wykonywać maksymalnie 3 razy w tygodniu i za każdym razem trzeba pamiętać o solidnej rozgrzewce i rozciąganiu. Sprawdź, niektóre z inspiracji w naszym poprzednim artykule. Pamiętaj jednak, że prawdziwa tabata to 8 powtórzeń jednego ćwiczenia!

 

Zostaw odpowiedź