Jeśli po każdym treningu Twoje mięśnie odmawiają posłuszeństwa – warto coś z tym zrobić! Niezwłocznie zapoznaj się z naszymi poradami i znajdź swój sposób na zakwasy.

Zakwasy po treningu – częsty problem

Wysiłek fizyczny często kojarzony jest z nieprzyjemnym dyskomfortem po aktywnym treningu. Wspomniany dyskomfort spowodowany jest mikrourazami włókien mięśniowych, co prowadzi do intensywnego bólu i ograniczenia sprawności ruchowej.

Sposób na zakwasy

Wprawdzie nie ma jednego i uniwersalnego sposobu na zakwasy, ale są pewne rady, które mogą zminimalizować ich występowanie.

1. Rozgrzej się przed wysiłkiem

Dobre przygotowanie to klucz do sukcesu. Dzięki niemu rozgrzejesz partie mięśniowe, które zostaną poddane obciążeniu.

2. Zastosuj trening wytrzymałościowy

Przed rozpoczęciem właściwych ćwiczeń spędź na rowerze stacjonarnym ok. 30 minut. Dobrym pomysłem będzie również wcześniejszy, krótki jogging.

3. Stosuj zimne i ciepłe natryski

W trakcie kąpieli używaj naprzemiennie ciepłej i zimnej wody, aby dokrwić mięśnie. Przydatna będzie tu również maść rozgrzewająca. Naszym zdaniem to wszystko, co na zakwasy będzie istnym wybawieniem. Koniecznie sprawdź!

4. Nie zapominaj o diecie

„Osoby aktywne fizycznie mają wzmożone zapotrzebowanie na białko, budulec mięśniowy, nie należy jednak zapominać o tym, że dobrze zbilansowana dieta to białka, tłuszcze i węglowodany. Nie można rezygnować z żadnego składniku na rzecz innego. Wszystko musi być prawidłowo policzone i zbilansowane”.

Mateusz Biel, trener personalny

Co ubrać na siłownię?

Uzupełnieniem naszych porad jest wygodna stylówka na siłownię. Polecamy lekkie i przewiewne podkoszulki lub tank topy, krótkie dresowe spodenki oraz wygodne trampki. Dzięki takiemu zestawowi przestaniesz zastanawiać się, w co się ubrać na siłownię oraz poznasz uniwersalność dresu, który sprawdzi się na trening i na miasto.

Co ubrać na siłownię
Dresy
Krótkie spodenki
Tank top
 

Zostaw odpowiedź