fbpx Skip to main content

Lubisz trening kardio? Dotychczasowe formy aktywności już Ci się znudziły? A może szukasz sposobu na poprawę swojej kondycji? Podpowiadamy mało znane, ale skuteczne ćwiczenia. Znajdziesz tu również propozycje aktywności kardio do wykonywania z kolegami lub dziewczyną! Sprawdź, o czym mowa i odrodź w sobie chęć do sportu.

wyprzedaż do 70%

Co to jest trening kardio i po co go wykonywać?

Trening aerobowy, czyli inaczej trening kardio ma za zadanie dotlenić mięśnie. Minimalny, zalecany czas jego wykonywania to 30 minut, a optymalnie byłoby ćwiczyć przez godzinę. Jeśli jednak zastanawiasz się, czy trening kardio ma sens, bo możesz przeznaczyć na niego jedynie 10-15 minut w ciągu dnia, to odpowiedź brzmi: tak! Nawet krótkie ćwiczenia są lepsze niż ich brak!

Na czym polega efektywny trening kardio?

Dla uzyskania zadowalających efektów, ćwiczenia aerobowe najlepiej wykonuj 3 razy w tygodniu. Możesz trenować na wielu poziomach intensywności i wybrać najlepsze dla siebie aktywności. Chociaż kardio kojarzy się przede wszystkim z bieganiem, istnieje mnóstwo ćwiczeń i sportów, których wykonywanie poprawi wydolność, dotleni mięśnie, a Ty poczujesz się lepiej we własnym ciele.

Ćwiczenia kardio w domu — dla początkujących

Nigdy nie jest za późno na włączenie aktywności do swojego trybu życia. A jeśli regularnie trenujesz np. siłowo, ćwiczenia kardio w domu mogą być przyjemną odskocznią. Są też świetną formą zadbania o swoją kondycję — zwłaszcza jeśli planujesz wypad w góry, wędrówkę z plecakiem czy przygotowujesz się do maratonu. Wskocz w wygodne ubrania, odpal energetyczną playlistę i zacznij domowy trening!

cwiczenia-kardio-w-domuĆwiczenia kardio w domu bez sprzętu:

  1. Aerobik — płyta z treningiem lub darmowe nagrania, nieco wolnego miejsca i możesz ćwiczyć! Myślisz, że to ćwiczenia tylko dla dziewczyn? Nic z tych rzeczy! Spróbuj i przekonaj się sam! Gwarantujemy, że porządnie się na nich zmęczysz!
  2. Skakanie — np. na skakance. Postaw na kultową zabawkę z dzieciństwa lub kup taką o wymiarach i designie dostosowanym dla dorosłych. Zrób sobie trochę miejsca lub wyjdź przed budynek i skacz w wybranym tempie.
  3. Schody — jeśli masz do dyspozycji schody, możesz po nich biegać w ramach domowego treningu. Będzie to świetne ćwiczenie przed wyprawą w góry. Z czasem podnoś sobie poprzeczkę i ćwicz z obciążonym plecakiem trekkingowym.
  4. Cindy — to seria ćwiczeń obejmująca 5 podciągnięć na drążku, 10 pompek i 15 przysiadów. Ile serii zmieścisz w 20-minutowym treningu? To wyzwanie jest trudniejsze, niż myślisz! Sprawdź swoje możliwości już teraz!
  5. Tabata — to schemat wykonywania intensywnych ćwiczeń: 8 powtórzeń danego ćwiczenia – 20 sekund treningu, 10 sekund przerwy.

Efektywny trening kardio — propozycje aktywności

Elementy treningu wydolnościowego zawierają się również w wielu aktywnościach. Wypróbuj je, żeby poprawić swoją kondycję oraz świetnie się bawić. Możesz zaangażować w to swoich znajomych lub partnerkę — to dobry sposób na aktywny weekend. Sprawdź też pomysły na randkę na zewnątrz, kiedy pogoda nie dopisuje.

trening-kardio-z-dziewczynaWycieczka w góry — chociaż trening kardio warto wykonywać regularnie przed wyprawą, trekking sam w sobie jest świetną formą aktywności. Na proste szlaki nie potrzebujesz zaawansowanego sprzętu, ale pamiętaj, by przed wyjazdem dobrze sprawdzić poziom trudności.

  1. Kajaki — możesz wybrać się na kajaki, na spokojną rzekę lub jezioro albo udać się na siłownię i skorzystać z ergonometru wioślarskiego (opcja na zimowe miesiące).
  2. Ścianka wspinaczkowa — intensywny trening na baldach (najlepiej pod okiem instruktora) może każdego przyprawić o zadyszkę. Bouldering to wspinaczka bez asekuracji linowej na niskich ściankach zabezpieczonych materacami. Oprócz wydolności rozwiniesz i rozciągniesz też mięśnie całego ciała, a przede wszystkim będziesz się świetnie bawić.
  3. Jazda na rowerze — wycieczka za miasto w weekend brzmi kusząco? Wsiądź na sprzęt i ruszaj! Nie tylko zwiedzisz piękne miejsca i pooddychasz świeżym powietrzem, ale i rozruszasz się po całym tygodniu pracy.

kolarstwo-efektywny-trening-kardioPływanie — powoduje pracę całego ciała i jest niezwykle wartościowym treningiem. Jeśli jeszcze nie potrafisz pływać, skorzystaj z lekcji z instruktorem. Kiedy ten sport wejdzie Ci w krew, Twoje ciało z pewnością odwdzięczy się zdrowiem i kondycją.

Jak widzisz, trening kardio nie musi oznaczać wylewania litrów potu na bieżni. Teraz już znasz wiele ciekawych alternatyw. Od której zaczniesz?


Sklep OZONEE
 
OZONEE

Author OZONEE

More posts by OZONEE

Leave a Reply