Jeśli jednym z Twoich wiosennych postawień była siłka, a w ciągu paru dni odbierasz pierwszy karnet na siłownię – sprawdź, jak ćwiczyć na siłowni, aby nie powielać błędów, które mogą być niebezpieczne dla Twojego zdrowia. 

Ćwiczenia dobrym sposobem na wiosnę!

Wiosna już nie tyle na kalendarzu, co za oknami. Właśnie z tej okazji warto zadbać o dobrą formę na nadchodzący sezon. Pamiętaj, że decydując się na siłownię możesz dużo zyskać. Nie musisz jednak rzucać się na głęboką wodęsprawdź nasze porady na domową strefę workout, czyli bez jakich sprzętów się nie obejdziesz. To bardzo dobra propozycja dla osób, które nie są przekonane do wizyt na siłowni, ale chcą trzymać formę. Same ćwiczenia są również polecane jako urozmaicenie codziennej siłowni.

Dla fanów nieco lżejszego wysiłku fizycznego polecamy bieganie lub fitness. Wbrew powszechnej opinii, te dwa typy ćwiczeń potrafią być równie wymagające jak klasyczny trening na siłowni.

Siłka nie taka prosta

Jeśli mimo to zdecydowałeś się na siłownię, to gratulujemy – to ważny krok w budowie nienagannej sylwetki i formy. Pamiętaj jednak, że z organizmem nie ma żartów. Nie możesz ot tak zacząć ćwiczyć. Na początku swojej przygody powinieneś zapoznać się z poradami, które pomogą ci odpowiedzieć na pytanie, jak ćwiczyć na siłowni.

1. Brak planu treningowego

Plan treningowy to dekalog każdego faceta na siłowni. Szczególnie wśród początkujących panuje przekonanie, że nie ważne co będą robić, to siła i masa pojawi się od razu. Takie podejście skutkuje sporym zawodem, a czas poświęcony na bezskuteczne ćwiczenia może przerwać Twój związek z siłownią.

Aby tego uniknąć, sprawdź w sieci gotowe plany treningowe dla początkujących, które oznaczone są jako FBW (Full Body Workout). Możesz też skorzystać z usług profesjonalistów. Trening personalny dostarczy Ci potrzebnych informacji dotyczących ćwiczenia, jakie powinieneś wykonywać.

2. Nieodpowiedni styl życia

Mentorem w tej kwestii niech będzie Taco Hemingway, który w „Białkoholikach” podsumował trend na fit życie, które tylko z pozoru przypomina zdrowe odżywianie.

Przechodząc do rzeczy – należy pamiętać o stylu życia i diecie. Nie ma sensu, jeśli siłka jest dla Ciebie wyłącznie miejscem do zrobienia foteczki. Alkohol
i papierosy to wrogowie dobrej formy. Jeśli nie możesz z nich zrezygnować, spróbuj ograniczyć.

Dodatkowo zapoznaj się z oferowanymi dietami lub odwiedź dietetyka albo trenera personalnego – oni bez wątpienia pomogą Ci dobrać zbilansowany posiłek każdego dnia.

3. Więcej nie znaczy lepiej

Może zdarzyć się sytuacja, kiedy w wyznaczony dzień treningowy nie dasz rady pójść na siłownię. Nie stosuj zasady nadrabiania zaległego treningu tego samego dnia – dwa dni treningowe w jeden dzień, to zbyt duże obciążenie organizmu! Wygospodaruj w tym celu inny dzień, a gdy czujesz zmęczenie – odpuść.

4. Karnet na siłownię i w drogę!

Przestrzegaj ww. zasad, aby Twoja przygoda na siłowni nie skończyła się zbyt szybko. Dodatkowo mamy dla Ciebie zbiór porad od Łukasza Białacha, który radzi, jak przeprowadzić trening siłowy. Koniecznie zapoznaj się z tym wpisem!

Do zobaczenia na siłowni!

Stylówka na siłownię
Szare dresy
Czarna bluza
Bordowy tanktop
 

Zostaw odpowiedź